Główna treść strony Aktualności do 2018 roku

Jak organizować w szkołach ogólnodostępnych kształcenie uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego?

W tym celu 1 września 2017 roku odbyło się w Zespole Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku spotkanie dotyczące organizacji kształcenia, wychowania i opieki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

Na zaproszenie Dyrektora Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku – Pani Alicji Melion w spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele:

- Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Legionowie – Pani Anna Okarska – dyrektor poradni i Pani Anna Suchecka – przewodnicząca zespołu orzekającego,

- kadry zarządzającej ze Szkoły Podstawowej w Serocku – Pani Barbara Pszczoła i Pani Małgorzata Szczerba – wicedyrektorzy szkoły oraz inspektor ds. oświaty Pani Jadwiga Stradomska.

Głównym tematem spotkania była kwestia odpowiedniego organizowania w szkołach/przedszkolach ogólnodostępnych kształcenia specjalnego uczniów, którzy posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera lub niepełnosprawności sprzężone. Organizacja w danej placówce kształcenia specjalnego dla ucznia posiadającego orzeczenie powinna wynikać z opracowanego Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego.

 

ZOSiP

wstecz