Główna treść strony 2021 rok

Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022

Poniedziałek 22 marca 2021 r. jest ostatnim dniem na składanie wniosków o przyjęcie dziecka do przedszkola w ramach prowadzonej rekrutacji

Do 22 marca br. do godziny 15:00 można przesyłać elektronicznie lub składać w wersji papierowej wnioski o przyjęcie dziecka do przedszkola, oddziału przedszkolnego. Razem z wnioskiem należy złożyć dokumenty/ oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów.

Wniosek w formie elektronicznej wraz z kompletem dokumentów/oświadczeń potwierdzających spełnianie kryteriów i po podpisaniu profilem zaufanym można przesłać do placówki wychowania przedszkolnego za pomocą systemu Formico - adres: https://serock.formico.pl

Jeżeli wniosek nie został wypełniony w systemie można pobrać druk w zakładce „Pliki do pobrania, instrukcja” wypełnić ręcznie i złożyć w placówce pierwszego wyboru.

Ważne, aby wnioski, dokumenty/oświadczenia  zostały podpisane przez rodziców.

 

UWAGA ZMIANY

Szanowni Państwo, rodzice dzieci uczestniczących w rekrutacji do przedszkoli/ oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022

Od dnia 9 marca 2021 r. istnieje możliwość podpisania profilem zaufanym wniosku wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów naboru i przesłania kompletu dokumentów do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole pierwszego wyboru za pomocą elektronicznego systemu rekrutacji,  dostępnego na stronie internetowej pod adresem:  serock.formico.pl

Pod adresem: serock.formico.pl  znajdziecie też Państwo informacje dotyczące sposobu wypełniania i przesyłania dokumentów drogą elektroniczną.

 

Zapisy dzieci do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022

Od poniedziałku 8 marca od godz. 8:00 do 22 marca 2021 r. do godz. 15:00 rodzice mogą składać wnioski o przyjęcie swoich dzieci w wieku 3 - 6 lat do przedszkoli lub oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, do których prowadzona jest rekrutacja na terenie Miasta i Gminy Serock na rok szkolny 2021/2022

Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest z wykorzystaniem systemu informatycznego w terminach określonych w harmonogramie stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 8/B/2021 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 29 stycznia 2021 r.

Od 8 marca do 22 marca rodzice mogą wypełnić w elektronicznym systemie rekrutacyjnym wniosek o przyjęcie do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej i po podłączeniu dokumentów/oświadczeń potwierdzających spełnienie kryteriów oraz podpisaniu go profilem zaufanym przesłać do przedszkola lub szkoły podstawowej.

Możliwe jest również, złożenie wniosku wraz z kompletem dokumentów/oświadczeń potwierdzających spełnienie kryteriów, w wersji papierowej w placówce pierwszego wyboru. Jednak ze względu na bezpieczeństwo epidemiologiczne rekomendujemy przesyłanie dokumentów rekrutacyjnych za pomocą systemu rekrutacyjnego. 

Oferty przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock dostępne są na stronie internetowej: serock.formico.pl

 

Adres elektronicznego systemu rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych

8 marca br. o godz. 8.00  pod adresem:

serock.formico.pl

został uruchomiony elektroniczny system rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.

Rodzice mogą wprowadzić do systemu dane dziecka i dokonać rejestracji wniosku
o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.

Zarejestrowany wniosek  można:

- podpisać profilem zaufanym i przesłać w systemie rekrutacji razem z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole pierwszego wyboru

lub

- wydrukować, podpisać i  złożyć osobiście w przedszkolu/szkole pierwszego wyboru.

 

Kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym i w postępowaniu uzupełniającym

Rekrutacja do przedszkoli  i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock będzie prowadzona od 8 marca 2021 r. do 22 marca 2021 r.  do godz. 15:00 z wykorzystaniem systemu informatycznego. Rodzice/prawni opiekunowie będą mogli logować się i wprowadzić do systemu dane dziecka i dokonać rejestracji wniosku o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego za pomocą nr PESEL dziecka.

W rekrutacji mogą wziąć udział dzieci urodzone w latach 2015-2018 oraz te, którym odroczono obowiązek szkolny.

Postępowanie rekrutacyjne do samorządowych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny przeprowadza się  w oparciu o zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r.  Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r., poz. 910 ze zm.).

Zgodnie z art. 156 ustawy Prawo oświatowe wniosek o przyjęcie do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej można złożyć* do przedszkola/szkoły pierwszego wyboru ze wskazaniem przedszkola/szkoły drugiego i trzeciego wyboru, które prowadzą postępowanie rekrutacyjne dla dzieci w określonym wieku, w tym do:

  • Samorządowego Przedszkola  im. Krasnala Hałabały w Serocku,
  • Samorządowego  Przedszkola w Zegrzu,
  • Przedszkola w Woli Kiełpińskiej zorganizowanego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Woli Kiełpińskiej,
  • Oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej im. Jerzego Szaniawskiego w  Jadwisinie,

W terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które obecnie uczęszczają do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych składają* deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2021/2022 w przedszkolu/szkole, do której uczęszcza dziecko.

Deklaracje o kontynuacji przez dziecko wychowania przedszkolnego przyjmowane* będą w terminie od 26 lutego do 5 marca 2021 r. do godz. 15:00. Wzór deklaracji do pobrania* będzie dostępny od dnia 25.02.2021 r. w sekretariatach poszczególnych przedszkoli/szkół oraz na ich stronach internetowych.

Prowadzenie postępowania rekrutacyjnego.

W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział dzieci zamieszkałe na terenie Miasta i Gminy Serock.

W przypadku liczby kandydatów większej niż liczba wolnych miejsc w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie kryteria określone w art. 131  ust. 2 ustawy Prawo oświatowe, tzw. kryteria ustawowe.

W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po jego zakończeniu przedszkole/szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, w drugim etapie brane są pod uwagę kryteria określone w uchwale Nr 315/XXX/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 21 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Serock.

Dodatkowe informacje dotyczące składania dokumentów*:

  1. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wniosek o przyjęcie do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, w tym wymagane dokumenty zgodnie z  przepisami § 11a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z  zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 (Dz. U. poz. 493 ze.zm.) mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
  2. Zgodnie z § 11baa ust. 6 w/w rozporządzenia w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych podaje się do publicznej wiadomości także na stronach internetowych tych jednostek.

Załączniki :

Kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkoły 2021/2022

(dla uczniów zamieszkałych poza obwodem szkoły )

Do klasy pierwszej szkoły podstawowej, przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie zgłoszenia rodziców/prawnych opiekunów bez postępowania rekrutacyjnego.

Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się w sytuacji, gdy szkoła po przyjęciu zgłoszeń dzieci zamieszkałych w obwodzie, nadal dysponuje wolnymi miejscami w oddziale/oddziałach klas pierwszych i może przyjąć dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły

Terminy rekrutacji obowiązujące tylko uczniów zamieszkałych poza obwodem szkoły określone są przez organ prowadzący  w  załączniku nr 2 do Zarządzenia Nr 8/B/2021  Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 29.01.2021 r.

Kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkoły 2021/2022 określa uchwała NR 324/XXXI/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Serock, liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.

Zarządzeniem Nr 8/B/2021 z dnia 29 stycznia 2021 r. Burmistrz Miasta i Gminy Serock ustalił terminy postępowania rekrutacyjnego do oddziału sportowego do klasy V (aktualnie uczniów IV klasy)  – załącznik nr 3 do zarządzenia, z którego m.in. wynika, iż:

- wniosek o przyjęcie do oddziału sportowego wraz z dokumentami (orzeczenie lekarskie), będzie można składać od 15 marca 2021 r. do 23 marca 2021 r.,

- próby sprawności fizycznej planowane są w terminie od 29 marca 2021 r. do 31 marca 2021 r.

Szczegółowe informacje na temat oddziału sportowego można uzyskać w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Serocku.

Dodatkowe informacje dotyczące składania dokumentów*:

  1. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty zgłoszenie dziecka do klasy pierwszej szkoły podstawowej, w tym wymagane dokumenty zgodnie z  przepisami § 11a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z  zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 (Dz. U. poz. 493 ze.zm.) mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
  2. Zgodnie z § 11baa ust. 6 w/w rozporządzenia w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych podaje się do publicznej wiadomości także na stronach internetowych tych jednostek.

        ZOSiP                                                                      

wstecz