Główna treść strony 2021 rok

Przy szkolnym stole

Nawyki żywieniowe kształtują się od najmłodszych lat. Zamiarem naszym jest aby posiłki, spełniały wymagania jakościowe i wartościowe, żeby były smaczne i zdrowe, a napojem  najchętniej spożywanym przez uczniów była woda pitna, do której byłby nieograniczony dostęp poprzez poidełka. 

Miasto i Gmina Serock po raz kolejny weźmie udział w wieloletnim programie rządowym „Posiłek w szkole i w domu”. Realizacja programu przewidziana na lata 2019 – 2023 stwarza  możliwość ubiegania się o dofinansowanie wyposażenia kuchni w sprzęt gastronomiczny oraz poprawę standardu obecnie funkcjonujących trzech stołówek w szkołach podstawowych prowadzących żywienie zbiorowe na terenie naszej gminy. W minionych latach 2019-2020 Miasto i Gmina Serock wzięła udział w programie – złożyła wnioski, jednak kryteria według których przyznawane jest dofinansowanie oraz liczba otrzymanych punktów spowodowały, że nie zostaliśmy zakwalifikowani do programu.

W okresie wakacyjnym w Szkole Podstawowej w Serocku, zostanie przeprowadzony generalny remont kuchni oraz stołówki szkolnej wraz z zakupem nowego wyposażenia. Gminny projekt remontu szkoły, przewiduje wydzielenie nowoczesnej przyjaznej przestrzeni do spożywania posiłków w dobrej atmosferze. Uczniowie będą mieli też możliwość korzystania z tej przestrzeni w celu zjedzenia owoców, warzyw i produktów mlecznych, które serwować będzie szkoła w ramach unijnego programu „Program dla szkół”. Będzie tam też można  napić się wody z poidełka jak również poczytać książkę.  

Od września 2021 roku, planujemy prowadzić stołówkę w Szkole Podstawowej w Serocku bez ajenta. Chcemy jako gmina zatrudnić nowych wykwalifikowanych pracowników przyporządkowanych do szkoły, którzy będą mieli na celu skutecznie kształtować nawyki żywieniowe naszych uczniów.

Rodzice dzieci korzystających z  żywienia w placówkach oświatowych na terenie gminy płacą tylko za „wsad do kotła” – czyli produkty. Wszystkie opłaty składające się na wyprodukowanie posiłków: wynagrodzenie pracowników kuchni, zakup energii elektrycznej i cieplnej, zakup wody, odprowadzenie ścieków, eksploatacja sprzętu, zakup środków czystości ponosi gmina.

wstecz