Główna treść strony Aktualności do 2018 roku

Zasady rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2015/2016 prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock

Zasady przyjmowania dzieci do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2015/2016 zostały przygotowane w oparciu o zapisy ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.).

Rodzice dzieci, które obecnie uczęszczają do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych, składają tylko deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym w przedszkolu/szkole do której uczęszcza dziecko.

Postępowanie rekrutacyjne do publicznych przedszkoli/oddziałów przedszkolnych przeprowadza się na wolne miejsca na nadchodzący rok szkolny.

Zasady ogólne rekrutacji do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych  

1.Do publicznego przedszkola/oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej przyjmuje się dzieci zamieszkałe na terenie gminy.

2.W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział dzieci 3-4-5 letnie urodzone w latach 2012-2010, i  dzieci 6-7 letnie, którym odroczono obowiązek szkolny.

3.Do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych rekrutacja będzie prowadzona dla dzieci 5-letnich objętych obowiązkiem przygotowania przedszkolnego, oraz dla dzieci 6-7 letnich, którym odroczono obowiązek szkolny, zamieszkałych w obwodzie szkoły podstawowej, w której rozpoczną naukę w kolejnym roku szkolnym.

4.Rodzice/prawni opiekunowie dziecka urodzonego w 2013 roku mogą ubiegać się o przyjęcie do przedszkola dopiero po ukończeniu przez dziecko 2,5 lat w rekrutacji uzupełniającej.

5.Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola/szkoły podstawowej.

6.Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone w terminach określonych w harmonogramie rekrutacji.

W postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli/oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2015/2016 obowiązują kryteria określone w ustawie o systemie oświaty tzw. kryteria ustawowe – I etap rekrutacji oraz kryteria określone w uchwale nr 39/V/2015 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 23.02.2015 roku tzw. kryteria samorządowe – II etap rekrutacji.

I etap postępowania  rekrutacyjnego – kryteria ustawowe

W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w przedszkolach/oddziałach przedszkolnych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę następujące kryteria ustawowe:

1)wielodzietność rodziny kandydata,

2)niepełnosprawność kandydata,

3)niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,

4)niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,

5)niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,

6)samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,

7)objęcie kandydata pieczą zastępczą.

Potwierdzeniem spełniania przez kandydata powyższych kryteriów jest:

  • ad. 1. Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata (wielodzietność rodziny – oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci),
  • ad. 2, 3, 4, 5 orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r., Nr 127, poz. 721, ze zm.),
  • ad. 6. Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywanie żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,
  • ad. 7. Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą     z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, ze zm.).

- Dokumenty składa się w oryginale, formie notarialnej poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica/prawnego opiekuna.

- Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

II etap postępowania rekrutacyjnego – kryteria samorządowe

W przypadku uzyskania równorzędnych wyników na I etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dane przedszkole, oddział przedszkolny nadal dysponuje wolnymi miejscami – w II etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria określone przez Radę Miejską w Serocku tzw. kryteria uchwalone Uchwałą Nr 39/V/2015 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 23.02.2015 roku.

Kryteria rekrutacyjne samorządowe

 – brane pod uwagę na II etapie postępowania rekrutacyjnego

L.p.

1

Kryteria

2

Maksymalna

liczba punktów

3

1.

Dziecko objęte obowiązkowym  rocznym przygotowaniem  przedszkolnym, ubiegające się o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, które ma siedzibę w obwodzie szkoły podstawowej właściwej dla miejsca zamieszkania dziecka

60

2.

Dziecko, którego oboje  rodzice/opiekunowie prawni pracują, wykonują pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej, uczą się w trybie dziennym, prowadzą gospodarstwo rolne lub działalność gospodarczą

20

3.

Dziecko, którego rodzice/opiekunowie prawni rozliczając podatek dochodowy, wskazują adres zamieszkania na terenie gminy Miasto i Gmina Serock

6

4.

Dziecko, któremu gmina jest zobowiązana na mocy odrębnych przepisów zapewnić miejsce do realizacji prawa do korzystania z wychowania przedszkolnego

30

5.

Dziecko, którego rodzeństwo w kolejnym  roku szkolnym będzie kontynuowało edukację przedszkolną w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, do którego     o przyjęcie ubiega się kandydat

 

2

6.

Wysokość dochodu  na osobę w rodzinie dziecka – od 0 do 1pkt, przy czym:

  1. w przypadku dochodu  w wysokości mniejszej lub równej 90% kwoty, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych  (Dz. U. z 2015r. poz. 114)    – 1pkt,
  2. w przypadku dochodu w wysokości przekraczającej 90% kwoty, o której mowa  w lit. a, liczbę punktów oblicza się dzieląc tę kwotę przez dochód na osobę w rodzinie dziecka.

Wzór:

                          90% kwoty, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy o świadczeniach

                                                           rodzinnych  516,60 zł.

  Liczba punktów =   -----------------------------------------------------------------------

                                  dochód na osobę w rodzinie dziecka (kwota netto)

od 0 do 1

 

Potwierdzeniem spełniania przez kandydata tzw. kryteriów samorządowych są odpowiednio:

1)zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu albo zaświadczenie o wykonywaniu pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej,

2)zaświadczenie szkoły/uczelni potwierdzającej naukę w trybie dziennym,

3)wydruk ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo informacja z Krajowego Rejestru Sądowego,

4)zaświadczenie o posiadaniu gospodarstwa rolnego,

5)oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów, że przy rozliczaniu podatku dochodowego za rok poprzedni wskazany został adres zamieszkania w gminie Miasto i Gmina Serock,

6)oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów, o kontynuacji edukacji przedszkolnej w danym przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej przez rodzeństwo kandydata w kolejnym roku szkolnym,

7)oświadczenie o wysokości dochodu na osobę w rodzinie, liczbie osób w rodzinie oraz wysokości dochodu w rodzinie będącej podstawą obliczenia wysokości dochodu na osobę w rodzinie kandydata.

Wysokość dochodu, o którym mowa w pkt7 ustala się zgodnie z art. 20c ust. 9 i 10 ustawy o systemie oświaty.

Potwierdzenie kontynuowania przez dziecko edukacji przedszkolnej w kolejnym roku szkolnym od 23.03.2015r. do 31.03.2015r. w placówce, do której uczęszcza dziecko.

Wzór deklaracji o kontynuowaniu przez dziecko wychowania przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym w załączniku.

Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się na wniosek rodzica.

Rodzic może złożyć wniosek do nie więcej niż trzech wybranych placówek , ze wskazaniem przedszkola / oddziału przedszkolnego pierwszego, drugiego lub trzeciego wyboru.

Składanie wniosków na rok szkolny 2015/2016 wraz z załącznikami od 01.04.2015r. do 20.04.2015r.

Szczegółowe terminy postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli / oddziałów przedszkolnych zostaną podane wkrótce.

Wnioski będą do pobrania na stronie Miasta i Gminy Serock oraz w poszczególnych placówkach.  

wstecz